Wie weet er een lekkere en makkelijke te maken recept voor een ovenschotel met vis?

Geen zalm!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Kimath
13 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=recept+ovenschotel+vis+-zalm

Het beste antwoord

Benodigdheden 2 personen

400 gram champignons aan plakjes
1 prei aan ringen
2 tilapiafilets
4 plakken ontbijtspek
1 grote tomaat aan plakjes
2 flinke el. creme fraiche
50 gr. geraspte oude kaas
viskruiden
peper
citroensap
1 teen knoflook
2 el olie

Champignons bakken totdat ze iets gekleurd zijn. Prei en knoflook toevoegen en even meebakken.
In ovenschaal scheppen. Vis op smaak brengen met de viskruiden, evt. peper en citroensap en op de champignons/ prei leggen, de creme fraiche over de vis verdelen.
Hierop het spek leggen. Tomatenplakjes over de schotel verdelen. Bestooien met kaas.
In oven 30 min bakken op 180 graden.

Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Scholrolletjes uit de oven; (3 pers)

!2 geschilde worteltjes,
30 gr. kruidenboter,
6 scholfilets,
ca. 1 eetl. citroensap,
50 ml. visbouillon of droge witte wijn.

Verwarm de oven voor op 180 graden C.
Snijd de worteltjes in de lengte in reepjes. Smelt 20 gr. van de kruidenboter in een koekenpan en schep de wortelreepjes erdoor. Stoof de wortel in 2-3 min. beetgaar en laat iets afkoelen.
Vet de ovenschaal in met de resterende kruidenboter. Dep de visfilets droog met keukenpapier. Snijd elke filet in de lengte in 2 repen. Spreid de halve scholfilets naast elkaar uit met de bolle kant naar boven. Bestrooi de vis met zout en peper en druppel er wat citroensap over.
Verdeel de reepjes wortel over het breedste deel van de filets. Rol ze op en steek vast met een prikkertje.
Zet de rolletjes naast elkaar in een ovenschaal en schenk de wijn erover. Zet de schaal op het rooster in het midden van de oven en stoof de vis gar in 12-15 min.
Lekker hierbij is aardappelpuree en broccoli.

Het is een simpel, snel en smakelijk gerecht dat ook nog eens goed is voor de slanke lijn. :)

Toegevoegd na 8 minuten:
Je legt ze dus met de graatkant naar onderen, deze kant is platter.Als je de vis dus op de bolle kant vult en dan oprolt, trekken de zijkanten niet omhoog en blijft het een mooi rolletje.
Ook lekker is gewone boter te gebruiken en ze dan voor het oprollen te bestrijken met pesto.
In plaats van witte wijn of visbouillon te gebruiken kan je ook tomatensaus nemen en de rolletjes hierin leggen of gebruik 100ml. wijn/bouillon i.p.v. 50 ml. Als de vis gaar is schenk je het vocht in een pannetje, voegt 200 ml. kookroom of creme fraiche toe en kookt dit in tot een lekkere saus. breng op smaak met zout en peper.
amc
13 jaar geleden
Lekkerbek met zoetzure ananassaus

Ingrediënten
4 lekkerbekjes
1 grote ui
4 lenteuitjes
1 blikje ananasstukjes (400 gram)
4 eetlepels zoete chilisaus
1 eetlepel azijn
2 eetlepels ketjap manis
1 eetlepel aardappelzetmeel
3 eetlepels olie

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 160 graden C.
Leg de lekkerbekjes naast elkaar in een ovenvaste schaal en laat ze in de oven onafgedekt in ongeveer 15 minuten warm worden. Of leg ze in een ruime koekenpan met anti-aanbaklaag (zonder deksel) en laat ze op een laag vuur warm worden.
Maak ondertussen de saus. Pel de ui en snijd deze in 12 dunne partjes.
Snijd de lenteuitjes (ook het groen) diagonaal in stukjes van ongeveer 3 cm.
Verhit de olie in een koekepan en bak hierin de uipartjes 5 minuten op een laag vuur.
Voeg de lenteuitjes toe en bak ze 2 minuten mee. Voeg de ananas met sap, chilisaus, de azijn en de ketjap toe en breng het geheel aan de kook.
Roer van het aardappelzetmeel met 2 eetlepels koud water een papje zonder klontjes en voeg dit al roerend toe.
Laat de saus een paar minuten zachtjes koken.
Roer af en toe.
Leg de lekkerbekjes op 4 warme borden en schep de saus ernaast.
Lekker met gekookte mie en Chinese kool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ovenschotel met vis en aardappelpuree.

Ingrediënten:

1 pak koolvisfilet (diepvries 400 g)

750 g prei

2 eetlepels zonnebloemolie

1 beker crème fraîche (125 ml)

2 eetlepels mosterd

2 bakken aardappelpuree met boter (a 450 g)

1 zakje gemalen kaas jong (175 g)

Materialen
ovenschaal inhoud ca. 2 1/2 liter

Bereiden:

Vis (in magnetron) laten ontdooien. Oven voorverwarmen op 200 °C. Prei schoonmaken en in ringen snijden. In koekenpan olie verhitten en prei 5 min. zachtjes bakken. Prei op smaak brengen met zout en peper. Vis in stukjes snijden en met zout en peper bestrooien. Crème fraîche mengen met mosterd en aan vis toevoegen. In ovenschotel vismengsel op bodem leggen, preimengsel erover verdelen en met aardappelpuree afdekken. Puree met kaas bestrooien en schotel 25 min. in oven bakken. Lekker met tomatensalade.

Smakelijk eten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt lekker, maar ik lust geen prei. Heb je een suggestie voor een vervangende groente?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van worteltjes!
Pangasiusrolletjes gevuld met aardappelpuree maken (kruiden naar smaak gebruiken). Bijvoorbeeld met verse basilicum ertussen, of koriander en een 'veegje' groene curry en kokos (eventueel overgieten met kokosmelk, lekker!), of met mango en iets sambal.
De filet met de vulling erop oprollen en vastzetten met een satéprikker en 20-30 min. in de oven. Ook lekker is om het geheel dan te overgieten met cup-a-soup, voor als je het echt gemakkelijk wilt! Doe voor de extra smaak lekker wat ui en knoflook tussen de rolletjes, en besprenkel het geheel met versgeknipte lavas (maggikruid)
Hmmm! Ik geloof dat ik morgen zoiets ga maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker en super-gemakkelijk italiaans receptje :
aardappelen in 4 snijden, 2' laten koken, dan in ovenschotel leggen, overgieten met olie en teentjes look bijvoegen. goed omroeren en 20' in oven van 200°. uithalen.
ondertussen venkelgroen, look en pikant pepertje, fijnhakken en de binnenkant van de hele vissen (makreel, sardine of andere) hiermede voor de helft opvullen.
in het midden van de ovenschotel tussen de aardappelen leggen, er boven op de andere helft van het fijngehakte vulsel leggen en nog 20' in oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eens kijkt op www.letscookit.tv daar staan diverse lekkere en makkelijke recepten op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op meersmaak staan er enkele.

Smakelijk!